۲۰ آذر ۱۳۸۸، ۱۶:۰۷

بهزاد:

استان هرمزگان نیازمند امکانات درمانی است

استان هرمزگان نیازمند امکانات درمانی است

بندرعباس - خبرگزاری مهر: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت: در استان هرمزگان به خدمات رادیوتراپی، خدمات سوختگی کامل و مرکز پیوند اعضاء نیاز داریم.

احمد بهزاد در گفتگو با خبرنگار مهر در بندرعباس افزود: با توجه به اینکه در استان بسیاری از خدمات پزشکی ارائه می شود اما به خدمات رادیوتراپی، خدمات سوختگی کامل و مرکز پیوند اعضاء هم نیاز داریم.

وی افزود: به زودی مرکز پیوند کلیه آماده بهره برداری خواهد شد و کلیه کارهای مقدماتی این مرکز انجام شده است و تنها چند آزمایش بسیار گران قیمت و تهیه چند دستگاه آن باقی مانده و بسیاری از تجهیزات آن تهیه شده است.

بهزاد ادامه داد: به زودی کلنگ بیمارستان 220 تخت خوابی در انتهای بلوار امام حسین به زمین زده خواهد شد و تعداد تخت های بیمارستان شهید محمدی بندرعباس از 280 تخت به 417 تخت خواهد رسید.

وی متذکر شد: تخت های بیمارستانی موجود با توجه به رشد استان تا سال 1393 باید افزایش یابد و به ظرفیت های موجود اضافه گردد و اکنون در استان هزار و700 تخت بیمارستانی داریم که باید به دو هزار و 300 تخت برسد.

وی تصریح کرد: با توجه به این افزایش تخت های جدید تا 5 سال آینده پاسخگوی بیماران خواهد بود ولی برای افق 20 ساله این تعداد تخت کم است.

رئیس مرکز پزشکی هسته ای بیمارستان شهید محمدی اشاره کرد: در حال حاضر در همه شهرهای استان بیمارستان داریم و در شهرهایی که بیمارستان های آن ها قدیمی است در حال نوسازی  آنها هستیم.

بهزاد با ابراز اینکه در استان بیش از 100 مرکز بهداشت وجود دارد به فراهم شدن زمینه بیشتر برای خدمت رسانی به روستاییان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه اکنون همراهان بیمارن در بیرون و حتی در خیابان ها شب را سر می کنند، اظهار داشت: در صدد هستیم با کمک خیرین مکانی را برای همراهان بیماران در بیمارستان ها تهبه کنیم تا بتوانند شب ها را در این پناهگاه ها بگذرانند.

رئیس مرکز درمان گفت: در هفته گذشته 14 دستگاه دیالیز جدید خریداری و بین شهرستان ها تقسیم شده است و دیگر نیازی نیست بیمار برای دیالیز به بندرعباس مراجعه کند و اکثر دستگاه های دیالیز بیمارستان شهید محمدی نوسازی شده اند.

کد خبر 995348

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha